سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یکشنبه 103 اردیبهشت 9: امروز

| AbadanParis.Blogfa.Com |

وقتی فایلی را در ویندوز ذخیره می کنید ویندوز سعی می کند این فایل را در اولین محل خالی که پیدا می کند ذخیره کند. یعنی وقتی یک فایل را در ویندوز پاک می کنید یا اصطلاحاً آن را Delete می کنید یک جای خالی در بین فایلهای دیگر باقی می ماند حال فرض کنید یک برنامه حجیم را بخواهید نصب کنید. در این حالت ابتدا  فضا های خالی را که در نتیجه پاک شدن فایلهای دیگر بوجود آمده است پر می شود. بنابراین برنامه ای که نصب کرده اید در چندین فسمت متفاوت از هارد دیسک ذخیره شده است اکنون خود حدس بزنید که سیستم شما برای اجرای برنامه چه مکافاتی باید تحمل کند این وضعیت می تواند تا 200 درصد سیستم شما را کند نماید.
حل مشکل

ویندوز برای حل این مشکل یک نرم افزار به نام Disk defragmenter  دارد که در هر ویندوزی قابل دسترسی است. مایکروسافت توصیه کرده است که هر چند وقت یکبار از این برنامه برای مرتب کردن هارد دیسک خود استفاده کنید ولی این عمل بار زیادی را به هارد دیسک وارد می کند و برای طول عمر بیشتر هارد دیسک بهتر است در این کار زیاده روی نکنید. اگر ویندوز را تازه نصب کرده اید و از اشخاصی نیستید که مرتباً برنامه های مختلف را نصب می کنند و سپس آن را پاک می کنند پاید تا دو ماه یا حتی بیشتر احتیاج به این عمل حداقل برای پارتیشنی که ویندوز در آن نصب شده است ندارید. البته کند شدن ویندوز اگر از ویروسها یا حتی آنتی ویروس یا مشکلات رجیستری نباشد بهترین راهنما برای شماست.
آیا نرم افزار دیگری هم وجود دارد؟

البته برنامه های دیگری وجود دارند که سریعتر این کار را انجام می دهند ولی معمولاً مجانی نیستند و باید آنرا خریداری کنید یکی از این برنامه ها Norton Speed Disk است که قسمتی از برنامه Norton System Work است و آنرا از سایت Symantec  میتوانید دانلود کنید. یک برنامه دیگر Disk Keeper است که توسط کمپانی Executer Software عرضه شده است. هر دوی این برنامه ها سریعتر از برنامه استاندارد ویندوز عمل می کنند که Disk Keeper سریعترین است.


 نوشته شده توسط موسئ رمضانئ در یکشنبه 85/10/3 و ساعت 9:54 صبح | نظرات دیگران()

wWw.AbadanParis.Blogfa.Com

برخی معضلات عمومی ویندوز را می‌توان از طریق بارگذاری مجدد فایل‌های سیستم ترمیم کرد. اطلاعات مربوط به اغلب کارکردهای ویندوزهای XP و 2000 در فایل‌هایی با نام DLL یا همان کتابخانه با قابلیت پیوند زدن پویا ذخیره می‌شود. اطلاعات مربوط به DLLها در رجیستری DLLها در رجیستری ویندوز ذخیره می‌شود. اگر مدخل مربوط به یک DLL در رجیستری سیستم عامل خراب شده باشد، ممکن است سیستم عامل به هنگام باز کردن فایل‌ها یا صفحات وب از کار بیفتد یا به درستی کار نکند. خوشبختانه، ابزار اختصاصی regsvr32.exe ویندوز به شما امکان می‌دهد تا نسخه پشتیبان مربوط به ‌DLLها را به رجیستری بازگردانید.
حتی اگر نمی‌دانید کدام یک از اطلاعات DLL مفقود یا خراب شده است، ثبت مجدد یک DLL که قبلاً به همراه ویندوز نصب شده بود، مشکلی ایجاد نمی‌کند. پاک شدن یا خراب شدن اطلاعات مربوط به یک DLL از رجیستری مهم‌ترین علت خراب‌شدن ویندوز است. در این مقاله راهکارهایی برای حل این مشکلات کوچک ارائه می‌شود.
 برای مشاهده مقاله بصورت کامل بر روی ادامه مطلب کلیک کنید!
wWw.AbadanParis.Blogfa.Comدریافت مقاله با فرمت PDF بصورت کامل (
147 بار دانلود شده )

ادامه مطلب...


 نوشته شده توسط موسئ رمضانئ در شنبه 85/10/2 و ساعت 10:33 صبح | نظرات دیگران()

control keys 

کلید های اصلی


مطلب مرتبط
مجموعه 61 کلیدی که در سمت چپ صفحه قرار دارند جهت تایپ، اعمال ریاضی و کارهای عملیاتی بکار می روند که عبارتند از:
1)کلید
Backspace که جهت حذف یک کاراکتر(حرف) از سمت چپ نشانگر (انگلیسی) به کار می رود.
2) کلید
Enter که بعد از تایپ اعمالی (داده ها یا اطلاعاتی)جهت اعمال و آمادگی برای دادن اعمال بعدی و رفتن به مرحله بعدی می باشد و زدن مجّدد آن جهت دریافت حاصل کار و دیدن نتیجه پردازش اعمال (به نوعی معادل علامت مساوی(=) ) است.
3)کلید
shift (دو عدد بوده و در سمت راست و چپ صفحه جهت راحتی انجام کار با دو دست میباشد و کارشان یکسان است) جهت تغییر(تبدیل) کارهای صفحه کلید اصلی می باشد بدین نحو که در صورت همراه بودن کلید shift بهمراه کلیدهای دیگر آن کلیدها کار دیگری را انجام میدهند. مثلا به همراه حروف الفبا باعث تغییر حروف کوچک به حروف بزرگ میشود. و با کلیدهایی که نشانگر دو عمل متفاوت میباشند باعث فعال شدن عمل دیگر(که در قسمت بالای کلید مشخص شده است) میشود. مثلا" کلیدهای ردیف اول قسمت بالا بدون shift کاراکترهای ارقامی(= - 0 9 8 7 6 5 4 3 2 1 `) را تایپ می نمایند. ولی به همراه shift کاراکترهای (+ _ ) ( * & ^ % $ # @ ! ~) را به ترتیب وارد مینماید.
بقیه کلیدها بدون
shift به ترتیب ([ p o I u y t r e w q " ; l k j h g f d s a \ / . , m n b v c x z ) می باشند اما به همراه shift به حالت زیر درمیآیند.( } { P O I U Y T R E W Q " : L K J H G F D S A | ? > < M N B V C X Z) ضمنا" کلید shift در برنامه های مختلف می تواند وظایف دیگری نیز به عهده بگیرد.
نکته: جهت اطلاع افرادی که به عملکرد کلید
shift در برنامه نوشت افزاری(2000) word 97 فارسی نیازمند میباشند :
کلیدها از بالا به پایین(از سمت راست به چپ) بدون
Shift به ترتیب: = - 0 9 8 7 6 5 4 3 2 1 پ چ ج ح خ ه ع غ ف ق ث ص ض گ ک م ن ت ا ل ب ی س ش ژ / . و ئ د ذ ر ز ط ظ
کلیدها از بالا به پایین(از سمت راست به چپ) به همراه کلید
Shift : + _ ( ) × ، ^ % $ # @ ! ّ > < ؛ × ÷ ‘ إ لإ ء ُ ً َ " : / ، ـ آ لأ ى ى ٍ ِ | ؟ . , ’ لآ { } ْ ~
4)کلید های
Ctrl , Alt( از هر کدام دو عدد بوده و در سمت راست و چپ صفحه جهت راحتی انجام کار با دو دست میباشد و کارشان یکسان است) این دو کلید به همراه کلیدهای دیگری آمده و کارهای کنترلی سیستم را به عهده میگرند.مثلا" در برنامه ویندوز Alt به همراه کلید F4 پنجره را میبندد. یا کلید ctrl در برنامه های مختلف (بخصوص برنامه نوشتاری word) برای نمونه چند اعمال زیر را دارد:
ctrl + x => cut ctrl + c => copy ctrl + v => paste ctrl + z => undo ctrl + o => open ctrl + p => print ctrl + n => new ctrl + a => select all ctrl + s => save
5) کلید ما بین (
Ctrl و Alt) سمت چپ یعنی start که علامت پرچم ویندوز روی آن است جهت رفتن به برنامه start در هر حالتی از پنجره ها قرار داشته باشیم می باشد.
6) کلید
choose options که ما بین (Ctrl و Alt) سمت راست قرار دارد اگر نشانگر روی فایل یا پوشه باشد جهت انتخاب گزینه ها (مانند کلید راست ماوس ) بکار می رود.
7) کلید
Caps lock که در سمت چپ کلید ها قرار دارد اگر روشن باشد تما می حروف به حالت حروف بزرگ نوشته می شود.(یعنی تقریبا" کلید دائمی Shift)
8) کلید
Tab اشاره گر را به اندازه 8 کاراکتر به طور سریع جلو می برد

 

 


 نوشته شده توسط موسئ رمضانئ در جمعه 85/10/1 و ساعت 3:13 عصر | نظرات دیگران()

بالا

بالا