سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شنبه 103 اردیبهشت 22: امروز

افزایش کارایی هارد دیسک علمی ـ کامپیوتر

  امروزه شاید بیشتر افرادی که با کامپیوتر کار می کنن از فرمت NTFS برای هارد خودشان استفاده می کنن و اونم به دلیل وجود امنیت و امکانات بسیار این فرمته . اگه تا حالا این فرمت رو به کار نبردین من توصیه می کنم که یک بار هم که شده ازش استفاده کنین. 

 الآن میخوام یک ترفند مفید رجیستری رو که برای این فرمت مفیده براتون بگم . این ترفند مفید  باعث میشه که کارایی هارد دیسک در فرمت NTFS  خیلی بالا بره ( توی ویندوز XP ) و سرعت جابجایی اطلاعات پردازش شده هم افزایش پیدا کنه .  ابتدا از طریق Run وارد Regedit شده و کلید زیر رو پیدا کنین :

HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\control\FileSystem 

 در صفحه سمت راست یک کلید از نوع Dword بسازین و نام اون رو NtfsMftZoneReservatian  بذارین. بعد بهش مقدار 2 رو اختصاص بدین و بعد هم سیستم رو راه اندازی مجدد کنین. 

 و اما شرح ترفند بالا : 

 در این ترفند ما با ایجاد تغییر در MFT یا همون Master File Table باعث افزایش کارایی هارد میشیم . در فرمت NTFS این قسمت با ایجاد یک فضای Reserve  از پراکندگی فایلها جلوگیری به عمل میاره . وقتی که شما یک یا چند برنامه رو در سیستمتون نصب می کنین سودمندی این قسمت بیش از پیش ظاهر میشه . این قسمت به نوعی در فراخوانی سریع فایلها هم نقش داره . به صورت معمول این فضای Reserveدر حدود 12.5 درصد توسط ویندوز ئر نظر گرفته میشه . ما با این ترفند این مقدار رو به اندازه 25 درصد میرسونیم . عدد 1 در کلید رجیستری بیانگر مقدار 12.5 درصد و 2 بیانگر 25 درصد و به همین

ترتیب در نهایت ما با افزایش این فضا کارآیی دیسک رو بهبود می بخشیم.


 نوشته شده توسط موسئ رمضانئ در یکشنبه 85/10/17 و ساعت 4:53 عصر | نظرات دیگران()

بالا

بالا